Молитвы об исцелении от пьянства, наркомании и других губительных пороков
Преподобный Феодосий Печерский, игумен Киево-Печерский, первый учредитель иноческого общежития в русских ионастырях, говорил, что к пьянству толкают человека бесы, по поручению самого дьявола. Очень многое указывает на то, что алкоголизм, наркомания и бесноватость берут начало у одних истоков. Чтобы одолеть эти пороки, люди с древних времен молились, призывая на помощь Бога и святых угодников, совершали паломничества к святым местам. Страждущие от недуга пьянства и наркомании, желая получить исцеление, и сегодня едут в Богородицкий Высоцкий монастырь в городе Серпухове, где хранится чудотворная икона Божией Матери, именуемая «Неупиваемая Чаша».
Икона «Неупиваемая Чаша» известна с 1878 г. и почитается в Русской церкви как чудотворная.
Иконографически восходит к типу Богородицы-Оранты. Мария изображена в молитвенной позе с воздетыми руками, Младенец Христос — стоящим в чаше и благословляющий обеими руками.
История иконы «Неупиваемая Чаша» берёт начало от Никейской иконы «Бысть чрево Твое Святая Трапеза», которая прославилась в 304 г., во время осады Амиром города Никеи, находящегося в Малой Азии. «Некто Константин, отчаявшись в победе над врагом и виня в этом Бога, увидел недалеко от себя икону Богоматери и решил в гневе и ожесточении совершить поругание над нею: он разбил икону, бросая камень, а затем начал топтать ногами чтимый святой образ. Но Бог поругаем не бывает! В эту же ночь ему явилась во сне Богородица и сказала: „Ты учинил Мне великое поругание. Знай, что сделал это себе на погибель“. Наказание святотатца не замедлило последовать. Во время сражения Константин вместе с другими воинами устремился на стены для отражения неприятеля и, пораженный камнем в голову, пал бездыханный».
Об этом событии было рассказано отцам Первого Никейского Собора в 325 г., которые положили начало пения пред иконой Богородицы: «Бысть чрево Твое Святая Трапеза». В назидание всем верующим, что всякий ядущий Тело Христово (принимающий таинство Святого причастия) не умирает, даже если и терпит в жизни множество напастей и скорбей.
Явление образа «Неупиваемая Чаша» произошло в 1878 г. Крестьянину Ефремовского уезда Тульской губернии, отставному солдату, одержимому страстью пьянства и вследствие этого утратившему способность ходить, во сне явился старец-схимник и сказал: «Иди в город Серпухов в монастырь Владычицы Богородицы. Там есть икона Божией Матери „Неупиваемая Чаша“, отслужи перед ней молебен и будешь здоров душой и телом». Крестьянин не сразу отправился в монастырь, но после третьего явления старца на четвереньках отправился в путь.
Придя в женский Введенский Владычный монастырь, страждущий рассказал о своих сновидениях и попросил отслужить молебен. Но никто в монастыре не знал иконы Божией Матери с таким наименованием. После долгих поисков в проходе из соборного храма в ризницу был найден образ, на обороте которого обнаружили надпись: «Неупиваемая Чаша». В явившемся крестьянину схимнике он узнал старца Варлаама — строителя этого монастыря. После совершения молебна бывший пьяница, по легенде, получил не только исцеление больных ног, но и утратил пристрастие к алкоголю.
Есть сведения о многочисленных исцелениях по молитве перед этим образом. Особо икона почиталась в Серпухове. В центре города при храме благоверного князя Александра Невского было создано Александро-Невское братство трезвости. Каждое воскресенье при большом скоплении народа перед списком с чудотворной иконы Божией Матери «Неупиваемая Чаша» в храме совершались молебны с чтением акафиста, обычно завершавшиеся религиозно-нравственными беседами. Почитание иконы носило в основном местный характер, о чём свидетельствует отсутствие упоминания о ней в дореволюционной церковной литературе (кроме нескольких местных статей). Широкую известность иконе принесла художественная литература — повесть И.С. Шмелева «Неупиваемая Чаша» (1918).
После закрытия Владычного монастыря в 1920-е гг. чудотворная икона была перенесена в Никольский собор — кафедральный собор Николы Белого. В 1928—1930 гг. Серпуховскую кафедру возглавлял епископ Мануил (Лемешевский). В воспоминаниях о нём было написано, что он восстановил почитание святыни этой обители, местночтимой иконы Богоматери «Неупиваемая Чаша», которое к тому времени постепенно приходило в забвение. Также по просьбе верующих с благословения епископа Серпуховского Мануила было написано 8 копий с Чудотворной иконы.
В 1929 г. Никольский собор был закрыт, все его святыни сожжены на берегу реки Нары. Иконы с изображением образа Божией Матери «Неупиваемая Чаша», включая первообраз, бесследно исчезли, молебные служения прекратились.
Икона Божией Матери «Неупиваемая чаша»
Почитание иконы «Неупиваемая Чаша» возобновилось в кон. 1980-х гг.
Стараниями настоятеля местной церкви Пророка Илии архимандрита Иосифа (Балабанова) (с 7 октября 2002 г. епископ Биробиджанский и Кульдурский) в городе была возобновлена дореволюционная традиция Серпуховского Александро-Невского Братства трезвости, следуя которой по воскресным дням стали совершаться молебны об исцелении от недуга пьянства с чтением акафиста Божией Матери «Неупиваемая Чаша».
Мужской Высоцкий монастырь
В 1990 г. архимандрит Иосиф выступил инициатором открытия Серпуховского Высоцкого мужского монастыря. 10 апреля 1991 г. древняя обитель на Высоком, основанная преподобным Сергием Радонежским в 1374 г., вновь начала действовать. Став настоятелем, архимандрит Иосиф перенес молебное служение «Неупиваемой Чаше» в Высоцкий монастырь. В 1992 г. российский иконописец Александр Соколов написал новую, ныне известную во всем православном мире икону. Образ украсили серебряной басменной ризой, а позже в левый нижний угол иконы был вставлен ковчежец с частью пояса Пресвятой Богородицы. В мае 1993 г. этот образ был освящён в Высоцком монастыре, к нему началось паломничество, стали сообщать о чудесах (исцеления от алкоголизма, пристрастия к табаку).
6 мая 1996 г., в Серпуховском Введенском Владычном женском монастыре, в месте явления первообраза в XIX в., был освящен вновь созданный список Чудотворной иконы.
Чудотворная икона «Неупиваемая Чаша», находящаяся в Высоцком монастыре, стала всероссийской святыней. 30 мая 1997 г. по благословению Патриарха Алексия II икона «Неупиваемая Чаша» была впервые внесена в Православный церковный календарь, что явилось официальным признанием всероссийского почитания этого образа Богоматери.
Празднование иконе совершается 5 мая (18 мая по н.ст.).
Икона Божией Матери «Неупиваемая чаша»
Считается, что молящиеся перед этим образом могут получить исцеление от болезней, в том числе от алкоголизма и наркомании.
Молитесь за людей, вставших на путь порока. Каждое утро, поминая о здравии своих близких, поминайте и недугующего душой и одержимого стратью пьянства. Возьмите на себя сорокадневный подвиг чтения акафиста в честь иконы Божией Матери «Неупиваемая Чаша».
Что такое акафист? Акафист – особое хвалебное песнопение в честь Спасителя, Божией Матери или святых. акафисты состоят из 25 песен, которые расположены по порядку букв греческого алфавита: 13 кондаков и 12 икосов. «Кондак» – краткая хвалебная песнь; «икос» - пространная песнь.
Акафист Пресвятой Богородице ради чудотворной Ея иконы «Неупиваемая Чаша»
Как правильно читать акафист? Чтение акафиста происходит следующим образом: вначале последовательно читаются кондак 1, икос 1, кондак 2, икос 2… до икоса 12. Каждый кондак и икос завершаются стихом «Радуйся…» или «Аллилуиа». После прочтения этого завершающего стиха его можно, при наличии навыка, пропеть. После икоса 12 трижды читается кондак 13, каждый раз завершаемый прочтением (а при возможности – и пением) «Аллилуиа» (трижды). Затем вновь читаются икос 1 и кондак 1 (то есть в обратном порядке). При чтении акафиста в храме или несколькими верующими можно кондак 1 не читать, а петь оба раза вместо прочтения. После этого читается молитва, помещаемая в конце акафиста.
Кондак 1
Избранное и дивное избавление нам даровася, - Твой образ честный, Владычице Богородице, яко избавльшеся явлением его от недугов душевных и телесных и скорбных обстояний, благодарственная хваления приносим Ти, Всемилостивая Заступнице. Ты же, Владычице, "Неупиваемою Чашею" нами именуемая, приклонися благоутробно к нашим воздыханиям и воплем сердечным, и избавление подаждь страждущим недугом пианства, да с верою воззовем Ти: Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.
Икос 1
Ангельские чины и праведников сонмы непрестанно славят Тя, Царицу Богородицу, ходатаицу о многогрешном роде христианском, погрязшем в беззаконии и пребывающем во гресех, ибо во утешение и спасение даруеши ему милость Свою чрез многоименуемыя чудотворныя иконы Твоя, ихже яко звезды небесныя по вей земли нашей зрим; к единому же из сих образов, "Неупиваемая Чаша" именуемому, припадающе, из глубины сердца взываем Ти:
Радуйся, неприступного Божества Селение; радуйся, непрестанное людей Удивление.
Радуйся, скорбями грехи наша Очищающая; радуйся, печальми наша немощи Врачующая.
Радуйся, милость Свою чрез чудотворныя иконы Твоя нам свыше посылающая; радуйся, явлением их скорбныя сердца наша Возвеселяющая.
Радуйся, пречудное всех с Богом Примирение; радуйся, геенны вечныя Избавление.
Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.
Кондак 2
Видяще Пресвятая Владычица скорби сердечныя, муки душевныя, искреннее покаяние людей, одержимых губительным пороком пианства, благоволила еси явити богоспасаемому граду Серпухову милость Свою явлением пречуднаго образа Своего "Неупиваемая Чаша", да вей к нему припадающе с верою и сокрушенным сердцем, получив исцеление от тяжкаго недуга своего из глубины души вопиют Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разумев трикратное явление преподобнаго Варлаама и повеление его в путь шествовати в богоспасаемый град Серпухов, человек некий, страстию пианства одержимый, обрете тамо в монастыре икону Твою святую "Неупиваемая Чаша" именуемую. Мы же, видяще таковое о нас грешных попечение, с благоговением вопием Ти:
Радуйся, чрез благочестивых людей славу чудес Твоих грешным открывающая; радуйся, Путеводительнице прозорливая, путь спасения им показующая...
Радуйся, Всеблагая наша Наставнице, любовию Твоею пас привлекающая; радуйся, за вся благодеяния Твоя благодарению нас научающая.
Радуйся, скорбь нашу в радость Претворяющая; радуйся, несомненною надеждою нас Увеселяющая.
Радуйся, губительныя страсти наша разрушающая; радуйся, благим намерением Способствующая.
Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.
Кондак 3
Сила Вышняго и благодать Владычицы укрепляше некоего человека, страждущаго недугом пианства, егда он, нози расслаблены имуще, иде во град Серпухов, повеление Богоматери чрез преподобнаго Варлаама реченное исполняя. Пришед же во град сей, обрете икону Пречистыя Богоматери, абие исцеле от недуга своего душевнаго и телеснаго, и из глубины души благодарственно воззва Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имуще источник неоскудеваемый, Неупиваемую Чашу небесных дарований, не токмо люди града Серпухова, но и вей православнии христианы иных градов и весей притекающий к Твоему пречудному образу "Неупиваемая Чаша" именуемому, и пред сим получив исцеление, припадающе, благодарными устами вопиют Ти:
Радуйся, Купель, в Нейже вся скорби наша погружаются; радуйся, Чаше, Еюже радость спасения нашего восприемлем.
Радуйся, наша немощи душевныя и телесныя Врачующая; радуйся, страсти наша силою молитв Твоих Укрощающая.
Радуйся, коемуждо во всякой потребе просящим полезная Дарующая; радуйся, бесчисленныя щедроты всем Подающая.
Радуйся, милости сокровище нам открывающая; радуйся, милосердие к падшим являющая.
Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.
Кондак 4
Бурю внутрь имущий помышлений сумнительных, но с искренним покаянием притекающий к Твоему неизреченному милосердию одержимии пианственною страстью, получают исцеление, и из глубины сердца вопиют рожденному от Тебе Спасителю нашему: Аллилуиа.
Икос 4
Слыша Господь тяжкия скорби, вопли и плач жен, стариц, детей, сродницы коих обуреваеми суть пианственною страстию, дарова им, Владычице, Твою иконы, от неяже вей притекающий обретают утешение и радость духовную, и вопиют Ти со слезами:
Радуйся, Агнице, рождшая Агнца, вземлющаго грехи мира; радуйся, Чаше, черплющая нам ра-дость от источника бессмертия.
Радуйся, скорбных матерей Утешение; радуйся, безнадежных Надежде.
Радуйся, притекающих к Тебе благодатное охранение; радуйся, скорбящих Отрада и Увеселение.
Радуйся, волнение страсти пианства Утишающая; радуйся, руку помощи Твоея требующим простирающая.
Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.
Кондак 5
Яко Боготечную звезду, честную икону Твою Ты нам показала еси, Владычице мира, юже мы зряще, с верою сердечною молящеся Тебе, Богородице, глаголем: исцели пианством и иною болезнею душевною и телесною страждущих, верных же научи воспевати хвалу Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Видяще чудеса преславныя и знамения пречудныя, бываемыя не токмо от иконы Твоея, Богоматери, во граде Серпухове явленныя, но и от по подобию сея иконы списанных изображений, припадающе к ним, смиренно вопием Ти:
Радуйся, скоропредстательная Помощнице усердно к Тебе притекающих; радуйся, благосердная услышательнице молений наших.
Радуйся, град Серпухов благословением Твоим Осенившая; радуйся, в пределах Московских славу чудес Твоих показавшая.
Радуйся, всем требующим Сокровище Исцелений неоскудное; радуйся, в трезвении благоподвизающихся всемощная Покровительнице.
Радуйся, ведущим брань противу мира, плоти, диавола и пианства добрая Споспешнице; радуйся, в мире благочестно живущих Усердная Заступнице.
Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.
Кондак 6
Проповедающе чудеса Твоя, Богородительнице, от иконы Твоея "Неупиваемая Чаша" именуемая бываемыя, молим Тя, Пречистая, со слезами:
Избави всех нас от виннаго пристрастия и от падения греховнаго, научи нас воздержанию, подвизая воспевати Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Воссияла еси в светлости Божественная славы, Дево Богоотроковице, на Младенца, превечнаго Бога, Господа нашего Иисуса Христа зряще, Иже в сосуде, аки в Неупиваемой Чаше предстоит, яко же Тя видим изображенную на иконе Твоей "Неупиваемая Чаша" таинственно пронареченней, от неяже избавление от пианственной страсти притекающим с верою даруеши: сего ради со слезами приносим Тебе гласы немолчныя сице:
Радуйся, яко о Тебе радуется и торжествует ангельский собор и человеческий род; радуйся, яко Твоя слава превосходит похвалы земныя и небесныя.
Радуйся, таинственным изображением Сына в сосуде Тайну Божественныя Евхаристии нам Открывающая; радуйся, рожденнаго Тобою Агнца, всегда ядомаго и никогдаже иждиваемаго, нам дивно Указующая.
Радуйся, Чаше жизни бессмертия, ко вратам вечныя жизни нас приводящая; радуйся, источником нетления и радости жаждущия души Напояющая.
Радуйся, неисчетною благостию не оставляющая самых презренных и отверженных; радуйся, от рова погибели милосердием Твоим Исхищающая безнадежных.
Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.
Кондак 7
Хотя человек некий возблагодарити Тя, Владычице, за исцеление от недуга пианства, украси Твою пречудную икону, Богомати, во граде Серпухове пребывающую, из глубины сердца воспевая Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новое чудо видим, Владычице, от иконы Твоея святыя; страждующий бо недугом пианства некий раб Божий Стефан, прибегая к Твоему Матернему предстательству, от тяжкаго недуга своего избавися, и благодаряще Тя, благолепными дары икону Твою украси, и припадающе к ней, со слезами возопи Тебе тако:
Радуйся, Живоносный Источниче исцелений; радуйся, Чаше небесная Божественных дарований.
Радуйся, Реко Исцелений приснотекущая; радуйся, море, вся наша страсти потопляющее.
Радуйся, под тяжестью греха пианства падающих Матернима руками Твоими Возставляющая; радуйся, благодарственныя дары не отвергающая.
Радуйся, сердца благочестивых людей Возвеселяющая; радуйся, вся благая прошения наша Исполняющая.
Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.
Кондак 8
Странно и су мнительно неверующим слышати, како икона Твоя святая "Неупиваемая Чаша" Божественных исцелений источает чудо. Мы же, веруя слову Твоему, Владычице, реченному к пер-вописанней Твоей иконе: "Благодать Рождшагося от Мене и Моя с сею иконою да будет", - веруем, яко и сия икона Твоя благодать Твою источает. Темже благоговейно поклоняющиеся, лобызаем ю, вопиюще Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Все упование людие, страждущие недугом пианства, на Тя, Владычице, возлагают. Приклонися к немощем и страстем нашим, кто бо нас грешных изведет из рова погибели и нищеты духовныя и телесныя, аще не Ты, Владычице, сего ради приклонше колена пред Твоим пречистым образом вопием Ти тако:
Радуйся, моления грешников не отвергающая; радуйся, призывающим Тя Свою небесную помощь Ниспосылающая.
Радуйся, глубину милосердия Твоего грешным показующая; радуйся, отчаянных и безнадежных Ободряющая.
Радуйся, одержимым страстию пианства руку помощи простирающая; радуйся, терпеливых страдальцев благодатными дарами Утешающая.
Радуйся, недуги наша душевныя и телесныя Врачующая; радуйся, суетныя радости мира сего презирати нас Научающая.
Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.
Кондак 9
Всякое естество ангельское удивися делу Твоего милосердия, Господи, яко даровал еси грешному роду человеческому твердую Заступницу и Помощницу, к нашим немощам приклоняющуюся, и от горького недуга пианства свобождающую, верныя же научающую пети Богу: Аллилуйя.
Икос 9
Ветии человечестии недоумеют восхвалити по достоянию славное, Владычице, иконы Твоея явление. Ниже мы, грешнии, от скверных устен наших возможем принести достойное похваление Заступнице нашей. Обаче неисчетныя чудеса иконою Твоею являемая видевше, душею и сердцем радуяся, Тебе глаголем:
Радуйся, от священнаго лика Твоего Чудеса Источающая; радуйся, от бед и скорбей скоро Избавляющая.
Радуйся, отвергающих Тя посрамляющая; радуйся от всякого зла прибегающих к Тебе Сохраняющая.
Радуйся, кротким сиянием Твоим мрак греха и мглу страстей наших разгоняющая; радуйся, души наша любовию к Тебе и Сыну Твоему Исполняющая.
Радуйся, на стезю покаяния нас премудро Наставляющая; радуйся, добраго ответа пред Судиею Праведным нам усердная Ходатаица.
Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.
Кондак 10
Спасти хотя многая страждущия недугом пианства, чудную икону Твою, Богомати, даровала еси, да вси одержими сею страстию к чудотворному образу Твоему притекают, и, получив исцеление, во умилении взывают Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси и щит, Богомати, людем, страждущим недугом пианства, и всем, усердно к Тебе притекающим, и икону Твою святую благоговейно чтущим. Ибо сию дарова нам благих Податель Господь в помощь и врачевство от губительной страсти, и сим внушает нам пети Тебе:
Радуйся, отчаянных Надежде и печалей наших Утоление; радуйся, болезней душевных и телесных Исцеление.
Радуйся, нашу скверну чистотою Твоею Очищающая; радуйся, Своею благодатию наше недостоинство Просвещающая.
Радуйся, брение наше тленное в нетление Облекающая: радуйся, моления наша Твоим предстательством Подкреплющая.
Радуйся, в неможении нашем нас Утверждающая; радуйся, облегающий нас облак страстей скоро разгоняющая.
Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.
Кондак 11
Пение наше смиренное от полноты любви и усердия Тебе приносимое, не презри, Чистая, и не от-врати от отчаявшихся и страждущих недугом пианства лика Своего, но помоги ими нам очиститься от всякия скверны греховныя, да возможем достойно и праведно пети Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светоприемную свещу зрим Тя, Пресвятая Дево, ибо образ Твой святый лучами благодати Твоея мглу греховную прогоняет и на светлую стезю добродетелей наставляет, с верою зовущих Ти таковая:
Радуйся, заступлением Твоим от суеты мира сего многомятежнаго нас Избавляющая; радуйся, приражения страстей плотских отражати нам Помогающая.
Радуйся, мысль благу в сердце наше Полагающая; радуйся, нечистую совесть нашу Просвещающая.
Радуйся, от мучительнаго недуга пианства страждущих Избавляющая; радуйся, к искреннему покаянию и вразумлению Призывающая.
Радуйся, души всех озлобленных Умягчающая; радуйся, на помощь Тя призывающих и имя Твое славящих Спасающая.
Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.
Кондак 12
Благодать Божия, присущая иконе Твоей "Неупиваемая Чаша" именуемой, влечет к ней, Владычице, всех скорбящих, обездоленных, вдов и стариц, а наипаче же всех страждущих недугом пианства, и не тщетны отходят, Пречистая, от Неупиваемой Чаши Твоих Божественных дарований, но неоскудно получая цельбы от чудотворнаго образа Твоего, Всеблагая, благодарственно поют Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще Твоя чудеса и велию милость, людем одержимым страстию пианства явленныя, молим Тя, Владычице, спаси и помилуй, и настави нас на стезю праву, и не остави нас, покрова Твоего ищущих и зовущих Ти:
Радуйся, к воздержанию от греха пианства всех Подвизающая; радуйся, от пристрастия к вину росою милости Твоея Свобождающая.
Радуйся, страждущим от тяжкаго греха пианства присное Врачевание; радуйся, бедствующим в страстех скорая Помощнице.
Радуйся, малодушных дивное ободрение; радуйся благодушных велия Радость.
Радуйся, гордых Смиряющая; радуйся, смиренныя Возвышающая и всем спасения желающая. Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.
Кондак 13
Премилостивая Мати сладчайшего Господа нашего Иисуса Христа! Нынешнее наше услыши моление и избави нас от всех недугов душевных и телесных, наипаче же свободи страждущих недугом пианства рабов Твоих (имена.), да не во зле погибнут, но да спасенныя Тобою присно вопиют Богу: Аллилуиа.
Кондак 13 читать трижды. А после читается икос 1 и кондак 1.
Молитва
О, премилосердная Владычице! К Твоему заступлению ныне прибегаем, молений наших не презри, но милостиво услыши нас: жен, детей, матерей, и тяжким недугом пианства одержимых, и того ради от матери своея - Церкви Христовой и спасения отпадающих, братьев и сестер и сродник наших исцели. О, милостивая Мати Божия, коснись сердец их и скоро возстави от падений греховных, ко спасительному воздержанию приведи их. Умоли Сына Твоего, Христа Бога нашего, да простит нам согрешения наша и не отвратит милости Своея от людей Своих, но да укрепит нас в трезвёнии и целомудрии. Приими, Пресвятая Богородице, молитвы матерей, о чадах своих слезы проливающих, жен, о мужех своих рыдающих, чад сирых и убогих, заблуждшими оставленных, и всех нас, к иконе Твоей припадающих. И да прийдет сей вопль наш, молитвами Твоими, ко Престолу Всевышняго. Покрый и соблюди нас от лукаваго ловлёния и всех козней вражиих, в страшный же час исхода нашего помоги пройти непреткновенно воздушные мытарства, молитвами Твоими избави нас вечнаго осуждения, да покрыет нас милость Божия в нескончаемые веки веков. Аминь.
Тропарь и кондак иконе Божией Матери "Неупиваемая Чаша"
Тропарь, глас 4-й.
Днесь притецём вернии к Божественному и пречудному образу Пресвятыя Богоматери, напаяющей верных сердца не6есною Неупинаемою Чашею Своего милосердия, и людем верным чудеса показующей. Яже мы вйдяще слышаще духовно празднуем и тепле вопием: Владычице премилостивая, исцели наша недуги и страсти, молящи Сына Твоего Христа Бога нашего спасти души наша.
Кондак:
Избранное и дивное избавление нам даровася - Твой образ Честный, Владычице Богородице, яко избавльшеся явлением его от недугов душевных и телесных и скорбных обстояний, бла-годарственная хваления приносим Ти, Всемилостивая Заступнице. Ты же, Владычице, "Неупиваемою Чашею" нами именуемая, приклонися благоутробно к нашим воздыханиям и воплем сердечным, и избавление подаждь страждущим недугом пианства, да с верою воззовем Ти: Радуйся, Владычице, Неупиваемая Чаша, духовную жажду нашу утоляющая.
Икона из бересты Ольги Кириной. Богородица Неупиваемая Чаша.
Молитва от недуга пьянства и всякой страсти
Спаси, Господи, и помилуй рабов Твоих (имярек) словесами Божественнаго Евангелия Твоего, читаемыми о спасении рабов Твоих сих (имя). Попали, Господи, терние всех согрешений их, вольных и невольных, и да вселится в них благодать Твоя, просвещающая, опаляющая, очищающая сего человека. Во имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь».
Молитва св. праведного Иоанна Кронштадского от недуга пьянства
Господи, призри милостиво на раба твоего (полное христианское имя), прельщенного лестью чрева и плотского веселья. Даруй ему (имя) познать сладость воздержания в посте и проистекающих от него плодов Духа. Аминь.
Молитва святому мученику Вонифатию
О многострадальный и всехвальный мучениче Вонифатие! Ко твоему заступлению ныне прибегаем, молений о нас, поющих тебе, не отвержи, но милостиво услыши нас. Виждь братию и сестры наша, тяжким недугом пианства одержимыя, виждь того ради матере своя, Церкве Христовой, и вечнаго спасения отпадающия. О святый мучениче Вонифатие, коснися сердцу их данною тебе ти от Бога благодатию, скоро возстави от падений греховных и ко спасительному воздержанию приведи их. Умоли Господа Бога, Его же ради страдал еси, да простив нам согрешения наша, не отвратит милости Своея от сынов Своих, но да укрепит в нас трезвение и целомудрие, да поможет своею десницею трезвящимся спасительный обет свой до конца сохранити во дни и нощи, о нем бодрствующе и о нем добрый ответ на Страшном Судилище дати. Приими, угодниче Божий, молитвы матерей, о чадех своих слезы проливающих; жен честных, о мужех своих рыдающих, чад сирых и убогих, от пианиц оставленных, всех нас, иконе твоей припадающих, и да приидет сей вопль наш молитвами твоими ко престолу Всевышняго даровати всем по молитвам их здравие и спасение душ и телес, наипаче же Царство Небесное. Покрый и соблюди нас от лукавого ловления и всех козней вражеских, в страшный час исхода нашего помози прейти непреткновенно воздушные мытарства и молитвами твоими избави вечнаго осуждения. Умоли же Господа даровати вам к Отечеству нашему любовь нелицемерную и непоколебимую, пред врагами Церкве Святыя видимыми силу непобедимую, да покрыет нас милость Божия в нескончаемые пеки веков. Аминь.
Молитва святому мученику Вонифатию
О, святый страстотерпче Христов, воине Царя Небеснаго, земная сладострастия презревый и к горнему Иерусалиму страданием возшедый, мучениче Вонифатие! Услыши мя грешнаго, принося-щаго от сердца молебная пения, й умоли Господа нашего Иисуса Христа простити вся моя согрешения, в ведении и в неведении мною содеянная. Ей, мучениче Христов, образ покаяния собою показавши грешным! Буди ми на злаго сопротивника диавола твоими молитвами к Богу помощник и заступник: много бо порывахся избегнута сетей его лукавых, но удицею греховною уловлен и крепко влачим от него, не могу избавитися, аще не ты предстанеши ми, во обстояниих горькая терпящему, и колико покушахся покаятися, но ложь пред Богом бых. Сего ради к тебе прибегаю и молюся: спаси мя, святче Божий, от всех зол твоим предстательством, благодатию же всесильнаго Бога, в Троице Святей славимаго и покланяемаго, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитва святому мученику Вонифатию
О, всесвятый Вонифатие, милостивый раб Милосерднаго Владыки! Услыши прибегающих к тебе, одержимых пагубным пристрастием к винопитию, и, как в своей земной жизни ты никогда не отказывал в помощи просящим тя, так и теперь избави этих несчастных {имена). Некогда, богомудрый отец, град побил твой виноградник, ты же, воздав благодарение Богу, велел немногие сохранившиеся грозды положити в точиле и позвати нищих. Затем, взяв новое вино, ты разлил его по каплям во все сосуды, бывшие в епис-копии, и Бог, исполняющий молитву милостивых, совершил пре-славное чудо: вино в точиле умножилось, и нищие наполнили свои сосуды. О, святителю Божий! Как по твоей молитве умножилось вино для нужд церкви и для пользы убогих, так ты, блаженный, уменьши его теперь там, гдеоно приносит вред, избави от пристрастия к нему предающихся постыдной страсти винопития {имена), исцели их от тяжкого недуга, освободи от бесовского искушения, утверди их, слабых, дай им, немощным, крепость и силу благоус-пешно перенести это искушение, возврати их к здоровой и трезвой жизни, направи их на путь труда, вложи в них стремление к трезвости и духовной бодрости. Помоги им, угодник Божий Вонифатие, когда жажда вина станет жечь их гортань, уничтожи их пагубное желание, освежи их уста небесною прохладою, просвети их очи, постави их ноги на скале веры и надежды, чтобы, оставив свое душевредное пристрастие, влекущее за собой отлучение от Небеснаго Царствия, они, утвердившися в благочестии, удостоились непостыдной мирной кончины и в вечном свете бесконечного Царства Славы достойно прославляли Господа нашего Иисуса Христа со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Животворящим Его Духом во веки веков. Аминь.
Святой Вонифатий помогает избавиться от греховных страстей - пьянства и распутства.
День памяти Вонифатия – 1 января.
Молитва преподобному Моисею Мурину
О великая сила покаяния! О неизмеримая глубина милосердия Божия! Ты, преподобный Моисей, был прежде разбойником, но потом ужаснулся своих грехов, воскорбел о них и в раскаянии пришел в монастырь и там в великом плаче о своих беззакониях и в трудных подвигах проводил свои дни до кончины и удостоился Христовой благодати прощения и дара чудотворения. О преподобный, ты от тяжких грехов достиг пречудных добродетелей, помоги и молящимся тебе рабам (имена), влекомым в погибель от того, что предаются безмерному, вредному для души и тела употреблению вина. Склони на них свой милостивый взор, не отклони и не презри их, но внемли им, прибегающим к тебе. Моли, святой Моисей, Владыку Христа, чтобы не отверг их Он, Милосердный, и да не возрадуется диавол их погибели, но да пощадит Господь этих бессильных и несчастных (имена), которыми овладела пагубная страсть пьянства, ведь мы все Божьи создания и искуплены Пречистою Кровью Сына Его. Услышь же, преподобный Моисей, их молитву, отгони от них диавола, даруй им силу победить их страсть, помоги им, простри твою руку, выведи их на путь добра, освободи их от рабства страстей и избавь их от винопития, чтобы они, обновленные, в трезвении и светлом уме, возлюбили воздержание и благочестие и вечно прославляли Всеблагого Бога, всегда спасающего Свои создания. Аминь.